مدل سازی غشایی

ثبت درخواست جهت دریافت این خدمات
طراحی و مدل سازی سه بعدی غشائی با استفاده از سلول های اولیه یا سلول های ثانویه، محیط کشت مناسب و داربست های غشائی که در ابعاد مختلف برای پلیت های 6، 24 و 48 خانه انجام می شود.در این مدل ها ابتدا سلول ها بر روی سطح فوقانی داربست غشائی قرار می گیرند و بعد از تکثیر و تمایز سلولی، جهت تایید مدل غشائی، مقاومت غشائی با استفاده از دستگاه مورد نظر سنجش می شود. جذب و عبور مواد با استفاده از مواد فلوئورسنس با ابعاد مختلف به طور کمی صورت می گیرد.
قابل به ذکر است که مدل های غشائی کاربرد بسیاری در صنایع دارویی/ غذائی و حوزه پژوهشی/ پزشکی دارند. به عنوان مثال در مدل غشائی روده می توان جذب و عبور مواد و همچنین مقاومت داروئی را به طور کمی مطالعه و بررسی نمود. در مدل های غشائی پوست
می توان التهاب، تخریب پذیری و جذب مواد آرایشی/ بهداشتی و داروئی در این مدل ها به خوبی بررسی و مطالعه کرد
.
.
مدل غشایی پوست

در مدل های غشایی برون تنی (in vitro) پوست انسان، بر اساس انتخاب نوع مدل غشایی پوست می توان مواد دارویی/ آرایشی/ بهداشتی مورد آزمایش قرار داد.
از جمله:
- تخریب پذیری
- التهاب پذیری
- بررسی مقاومت غشایی قبل و بعد از اثربخشی مواد

چنانچه شما به آزمایشی نیاز دارید که در موارد بالا ذکر نشده است، لطفا با ما تماس بگیرید.


مدل غشایی روده

در مدل های غشایی برون تنی (in vitro) روده انسان، می توان مواد غذایی/ دارویی و مکمل های آنها و نانو مواد مورد آزمایش قرار داد. از جمله:
- جذب
- نفوذپذیری
- عبور موادی با ابعاد مولکولی مختلف (تا 40 کیلودالتون)
- بررسی مقاومت غشایی قبل و بعد از اثربخشی مواد
- بررسی مقاومت دارویی
- تخریب پذیری غشایی

چنانچه شما به آزمایشی نیاز دارید که در موارد بالا ذکر نشده است، لطفا با ما تماس بگیرید.




​​اثر بخشی داروی استامینوفن بر روی میکروپرز های سلول های غشائی روده با استفاده از دستگاه تصویر برداری میکروسکوپ الکترونی نگاره. داروی استامینوفن با غلظت 10 میلی مولار میکروپرز های غشائی روده را به طور معنا دار کاهش می دهد(عکس سمت راست).   
اثر بخشی داروی نیکلوزآمید بر روی اتصالات بین سلولی  ​​توسط میکروسکوپ فلوئورسنس   

بررسی مقاومت غشایی قبل و بعد از اثربخشی مواد با استفاده از دستگاه Transepithelial/transendothelial electrical resistance (TEER)

مدل سازی غشائی روده با استفاده از سلول های ثانویه Caco2

بررسی جذب/عبور مواد از مدل غشائی روده با استفاده از ماده FITC-DEXTRAN